08 mars 2012

Kobingo - vill du vara med?

Bild lånad från dn.se

Om ett par dagar går jag in i vecka 37. Då brukar barnet räknas som "färdigutvecklat", vilket känns väldigt skönt, med tanke på hur oroligt denna graviditet började! Det ska vi naturligtvis fira på något sätt och varför inte med ett kobingo?!

Reglerna är lätta:
* Man röstar på ett födelsedatum för "Liten" (arbetsnamn), genom att kommentera på detta inlägg.
* Endast en röst per datum. Först till kvarn, med andra ord.
* Insatsen är 10 kr som betalas till mig vid tillfälle. Jag lägger ut för er så länge.
* Vinsten går till UNICEF. Den som lagt det vinnande budet får bestämma exakt vad som ska skänkas.

Bakgrundsfakta (så att alla spelar på samma premisser):
* Beräknat förlossningsdatum är, enligt barnmorskan, den 6 april.
* Just nu ligger barnet med huvudet neråt. "Fixerad, ej ruckbar".
* Det är inte tvillingar.
* Vi har inte bokat in oss för kejsarsnitt.
* Alva föddes tio dagar för sent.
* Jag har idag, den 8 mars, inte känt något som jag kan definiera som att det hela har satt igång.

Lycka till!

18 kommentarer:

Ulrica sa...

Som "värddjur" passar jag på att rösta på 6 april.

/Bloggägarinnan

Anonym sa...

Som inseminator på egotripp röstar jag självfallet på den 4 april, min egen födelsedag.

/Stefan

Anonym sa...

Hej! 7 april säger jag!
/Malin

Anonym sa...

Jag sätter min röst på 8 april.

/Farmor

Agneta sa...

Jag gissar på den 3 april - min bror Anders' födelsedag! //mormor

Anonym sa...

gissar på 1 april, så du får en härlig möjlighet att luras.
/bergsbeklättrande lillebror -J

Anonym sa...

Morfar kippar in med förslaget 2 april, dvs liten´s morföräldrars förlovningsdag!

//Uphphe

Anonym sa...

Tänk att ingen satsat på den 5 april - en sån tur eftersom det är ett VINNANDE FÖRSLAG tror
Bloggägarinnans morfar

Anonym sa...

Farfar är bergsäker på att Liten
tittar ut 9 april.

/Farfar

Anonym sa...

Jag säger att den 10 april är den bästa dagen för Liten att titta ut. Lycka till! /Jarmila

Anonym sa...

Vad sägs om personnummer 120331?
LYCKA TILL!
GHg

Ulrica sa...

Wow! Vilken uppslutning! Alla datum mellan 31 mars och 10 april är upptagna. Det blir en liten slant till UNICEF i alla fall! Dock kan jag säga att jag hoppas innerligt att "GHg" är den som har rätt, för nu tycker jag att det kan räcka med ankgång och krämpor!

Idag frågade förresten barnmorskan hur jag mådde och jag sa att "den får gärna komma nu". Hon ordinerade helt seriöst den så kallade färdknäppen, med referenser till vetenskapliga undersökningar och allt. Vilken skön kvinna!

/u

Anonym sa...

12-e april säger jag!

/Boris

Anonym sa...

Jag tror på 30e mars - då är jag väl först?
Vi tänker på er!!! Kram
/Gunilla

Ulrica sa...

Jag knycker IKEA:s välgörenhetsidé som de hade för några år sedan, att för varje tiokrona som skänktes skänkte IKEA en till. Detta innebär, om jag räknat rätt, att tretton stycken röstat och därigenom skänkt tio kr. Med andra ord 260 kr i potten till UNICEF just nu. Det går bra att fortsätta rösta för övrigt.
/u

Anonym sa...

Den där "färdknäppen" får du gärna skicka vidare till en annan! Ankomst väntad 22 mars, men det verkar ju hur lungt som helst här. Har försökt med allt från aktiv coachning och säljsamtal till "danseoke" för att få livmodera att gå igång, men hon verkar upptagen med annat... ett cafébiträde här i stan föreslog jag skulle ringa polisen om "han" inte kommer i tid...(osäker om det var omfånget som skrämde eller om det var pojkuppfostran som förmedlades...) / Elisabeth W i Uppsala

Ulrica sa...

Elisabeth,
Kolla in denna sida.
http://www.minbebis.com/fardknappen.html

Lycka till med allt!
/u

Anonym sa...

29 mars röstar jag på.
/Kate